Nr.8199/21.07.2022
ANUNȚ CONCURS
În conformitate cu prevederile art. 618 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Arad organizează la sediul instituţiei din Arad, str.Liviu Rebreanu nr.98C, concurs de recrutare pentru ocuparea următoarelor funcții publice de execuție vacante:
– consilier, clasa I, grad profesional superior, ID 530621, din cadrul Serviciului Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală.
– consilier, clasa I, grad profesional asistent, ID 531122, din cadrul Serviciului Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală.
– consilier, clasa I, grad profesional superior, ID 289823, din cadrul Serviciului Economic și Administrativ.
Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Calendarul de desfășurare a concursului:
1.proba scrisă, în data de 23 august 2022, ora 10.00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Arad, str.Liviu Rebreanu nr.98C.
2.proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituţiei, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.
Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Arad, în perioada 21 iulie 2022- 09 august 2022, inclusiv, și trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente:
- formularul de înscriere;
- curriculum vitae, modelul comun european;
- copia actului de identitate;
- copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
- copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;
- copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
- cazierul judiciar;
- declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia.
Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
- a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
- b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
- d) are capacitate deplină de exerciţiu;
- e) este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie.
- f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
- g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
- h) nu a fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
- i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
- j) nu a fost destituit dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
- k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Condițiile de participare la concurs sunt :
- Consilier, clasa I, grad profesional superior, din cadrul Serviciului Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală.
– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental: științe biologice și biomedicale, ramura de științe : medicină veterinară, domeniul de licență: medicină veterinară, specializarea: medicină veterinară.
– minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice.
– alte condiții specifice : -nu este cazul.
- Consilier, clasa I, grad profesional asistent, din cadrul Serviciului Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală.
– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental: științe biologice și biomedicale, ramura de științe : medicină veterinară, domeniul de licență: medicină veterinară, specializarea: medicină veterinară.
– minimum 1 an vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice.
– alte condiții specifice: -nu este cazul.
- Consilier, clasa I, grad profesional superior, din cadrul Serviciului Economic și Administrativ.
-studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe economice.
– minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice.
– alte condiții specifice : -nu este cazul.
Atribuțiile prevăzute în fișa postului de Consilier, clasa I, grad profesional superior, din cadrul Serviciului Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală.
Regimul conflictului de interese :
În exercitarea atribuţiilor, persoanele angajate în cadrul D.S.V.S.A. au obligaţia de a respecta următoarele reguli de integritate, în conformitate cu prevederile legale:
- Nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
- Nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
- Nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
- Au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3;
- Dacă se regăsesc în situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3, au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
- Au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.
Atribuţiile postului:
ATRIBUȚII GENERALE :
Personalul din cadrul Serviciului Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală care realizează controale oficiale, are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
– realizează controale oficiale, în domeniul specific de activitate, în conformitate cu Programele de Supraveghere şi Control aprobate de A.N.S.V.S.A. şi Programul Naţional Cadru de Control în domeniul de competenţă, întocmeşte raportările specifice şi le transmite la A.N.S.V.S.A.;
– propune directorului executiv al D.S.V.S.A. emiterea ordonanţei de suspendare/interzicere a activităţii, în urma activităţii de control oficial desfăşurate, conform prevederilor legale;
– efectuează controalele oficiale prin metode şi tehnici adecvate, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi cu procedurile şi ghidurile aprobate de A.N.S.V.S.A.;
– verifică condiţiile care au stat la baza autorizării unităţilor atunci când desfăşoară controale oficiale; în cazul în care se identifică nereguli grave, de natură să producă prejudicii consumatorilor, vor lua măsuri de sistare a producţiei/activității în respectiva unitate. În cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale nu este în măsură să furnizeze garanţii adecvate cu privire la producţia viitoare, va declanşa procedurile de retragere a autorizării unităţii sau de suspendare a autorizării unităţii; în cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale poate garanta că va rezolva deficienţele într-un termen rezonabil;
– aplică sancţiuni contravenţionale principale şi complementare şi poate propune suspendarea şi/sau interzicerea activităţii unităţilor supuse autorizării/înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor în controlul oficial efectuat, în conformitate cu prevederile legale;
– întocmeşte documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întreg lanţul alimentar şi le supune spre avizare directorului executiv adjunct şi spre aprobare directorului executiv;
– transmite la A.N.S.V.S.A./D.S.V.S.A. datele şi documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întregul lanţ alimentar, aprobate de Directorul executiv al D.S.V.S.A;
– monitorizează, analizează şi răspunde de comunicarea informaţiilor cu privire la bolile notificabile la animale, inclusiv zoonoze, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A. şi legislaţia în vigoare;
– întocmeşte proiectul de Plan cifric anual în baza Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor şi Programul de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor şi îl supune spre avizare conducerii D.S.V.S.A;
– monitorizează şi răspunde de realizarea Planurilor cifrice anuale aprobate;
– răspunde de întocmirea anchetelor epidemiologice şi de întocmirea documentaţiei conexe declarării, notificării, combaterii şi stingerii focarelor de boli transmisibile la animale şi de la animale la om, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A. şi legislaţia în vigoare;
– verifică şi stabileşte statusul de sănătate a efectivelor de animale şi a exploataţiilor de animale;
– realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
– realizează acţiunile specifice şi răspunde de sistemul de monitorizare şi raportare în domeniul sănătăţii, zoonozelor şi agenţilor zoonotici, conform legislaţiei specifice în vigoare;
– stabileşte şi dispune aplicarea măsurilor de confiscare a animalelor vii, de reţinere oficială/sechestru, de retragere şi/sau distrugere a produselor şi subproduselor alimentare sau nedestinate consumului uman, de origine animală şi non-animală, a produselor medicinale veterinare, hranei pentru animale şi a altor produse supuse controlului sanitar-veterinar, respectând prevederile legislaţiei în vigoare din domeniul sanitar – veterinar şi al siguranţei alimentelor, în urma controlului oficial, şi verifică modul de realizare a acestor măsuri, precum şi modul de corectare a neconformităţilor care au determinat aplicarea acestor măsuri;
– participă împreună cu alte instituţii abilitate, la acţiuni comune de control oficial sau la verificarea şi cercetarea unor presupuse abuzuri şi ilegalităţi în domeniul specific de activitate;
– răspunde de întocmirea corectă, potrivit legislaţiei specifice, a Procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;
– intervine, în cazul unei epizootii, în gestionarea crizei, şi stabileşte împreună cu autorităţile şi instituţiile competente strategia necesară combaterii epidemiei;
– participă şi răspunde, conform atribuţiilor, pentru activitatea centrului local de combatere a bolilor animalelor;
– solicită, după caz, în exercitarea acţiunilor de control oficial la operatorii economici, copii ale documentelor şi/sau alte documentaţii relevante;
– participă la realizarea misiunilor întreprinse de DG SANTE, în domeniul sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, prin prezentarea activităţii proprii, precum şi la realizarea misiunilor de audit întreprinse de către A.N.S.V.S.A;
– răspunde, în termenele legale, la petiţiile, sesizările repartizate spre soluţionare, potrivit legii;
– participă la instruiri dispuse de A.N.S.V.S.A.;
– participă şi la alte activităţi dispuse de conducerea D.S.V.S.A., în conformitate cu limitele de competenţă.
– Asigura implementarea sistemului de control intern/managerial în conformitate cu legislaţia aplicabilă în vigoare şi cu ”Codul controlului intern cuprinzând standardele de management/control intern la entităţile publice” aprobat de Ministerul Finanţelor Publice.
Solicitările Comisiei de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control intern/managerial al D.S.V.S.A. Arad, reprezintă sarcini de serviciu.
ATRIBUȚII SPECIFICE :
- răspunde de elaborarea şi transmiterea, spre avizare, directorului executiv, a proiectului de Plan cifric anual, în conformitate cu prevederile Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor;
- controlează şi răspunde de aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare privind condiţiile de biosecuritate în exploataţiile de animale, circulaţia animalelor pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
- dispune măsurile legale de sancţionare contravenţională pentru încălcările legislaţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor constatate în urma controalelor
- controlează modul în care se respectă prevederile legale referitoare la subprodusele animale ce nu sunt destinate consumului uman, pe domeniul specific de activitate;
- întocmeşte situaţiile specifice privind gestionarea SNCU, în contextul mortalităţilor raportate şi le transmite Serviciului/Biroului Catagrafie, Autorizare, Înregistrare şi Evidenţă Informatizată;
- controlează şi răspunde de aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare din domeniul sănătăţii şi bunăstării animalelor, nutriţiei animale, precum şi în domeniul punerii pe piaţa şi utilizării produselor medicinale veterinare, a biocidelor şi a altor produse de uz veterinar, inclusiv a farmacovigilenţei, de către persoanele fizice şi/sau juridice, pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
- controlează şi răspunde de aplicarea prevederilor legislaţiei în domeniul identificării şi înregistrării animalelor
- asigură aplicarea şi controlează îndeplinirea responsabilităţilor prevăzute în planurile de contingenţă pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
- participă la grupurile de experţi pe probleme de sănătate a animalelor, zoonozelor, bunăstarea animalelor, nutriţia animalelor şi investigarea reacţiilor adverse apărute în urma utilizării de produse medicinale veterinare la animale;
- întocmeşte documentele specifice, controlează şi răspunde de aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare pentru programele cofinanţate, pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
- controlează în teren, conform cerinţelor tehnice, avizează şi răspunde de verificarea corectitudinii şi veridicităţii deconturilor întocmite de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi, privind acţiunile sanitare veterinare şi acţiunile de identificare şi înregistrare, suportate de la bugetul de stat, pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A., conform legislației în vigoare;
- realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
- răspunde de raportarea către conducerea D.S.V.S.A. şi către A.N.S.V.S.A. a activităţilor realizate potrivit Planului cifric anual, conform instrucţiunilor primite;
- răspunde de modul de realizare a activităţilor specifice de prevenţie şi combatere şi de întocmirea documentaţiei privind notificarea, declararea şi stingerea focarelor de boli declarabile care evoluează pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A., conform legislaţiei în vigoare;
- monitorizează, verifică, urmăreşte şi răspunde de efectuarea de către medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi, a acţiunilor sanitar-veterinare prevăzute în Planul cifric aprobat;
- verifică concordanţa între informaţiile înregistrate în BND şi animalele existente în exploataţie şi dispune măsurile legale ce se impun.
- urmăreşte şi răspunde de întocmirea dosarelor pentru despăgubirea pagubelor suferite de proprietarii de animale, din raza teritorială a D.S.V.S.A.;
- prelevează probe, conform prevederilor legale şi procedurilor în vigoare în cadrul acţiunilor de control oficial sau în cazul suspiciunilor de boală;
- identifică nevoile de instruire şi face propuneri privind instruirea personalului şi/sau operatorilor economici pe domeniile specifice de activitate;
- stabileşte prin Sistemul de Poziţionare Globală (GPS) şi prin Sistemul Internaţional Geografic (GIS), hărţi, coordonatele focarului, zona de protecţie şi zona de supraveghere a bolii, la suspiciunea/confirmarea unei boli pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
- controlează condiţiile de funcţionare a târgurilor de animale vii din raza teritorială a D.S.V.S.A., precum şi respectarea prevederilor legale cu privire la ecarisarea teritoriului;
- participă la gestionarea alertelor iniţiate în cadrul S.R.A.A.F. pe domeniul de competenţă;
- controlează respectarea legislaţiei sanitar-veterinare în vigoare, cu privire la ecarisarea teritoriului, la igienizarea incintelor, la colectarea, transportul, manipularea, depozitarea, utilizarea şi eliminarea SNCU, inclusiv în ceea ce priveşte funcţionarea unităţilor implicate în neutralizarea SNCU cu excepţia celor din cadrul unităţilor de abatorizare/procesare pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
- raportează la A.N.S.V.S.A. rezultatele activităţii de control în domeniul sănătăţii şi bunăstării animale, a unităţilor farmaceutice veterinare şi unităţilor în care se desfăşoară activităţi de asistenţă medical veterinară pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
- face propuneri A.N.S.V.S.A. privind organizarea şi desfăşurarea de scenarii şi exerciţii/simulări privind intervenţiile de urgenţă în cazul evoluţiilor unor boli majore, inclusiv simulări la nivel naţional şi împreună cu statele vecine, prevăzute în reglementările europene în vigoare;
- asigură necesarul de resurse umane şi materialelor necesare acţiunilor de combatere a bolilor animalelor şi ia măsurile necesare pentru asigurarea continuităţii acestor activităţi;
- îndeplineşte şi alte sarcini legate de prevenirea şi combaterea epidemiei în rândul animalelor şi alte măsuri ce se impun pentru asigurarea sănătăţii animalelor;
- controlează şi răspunde de implementarea şi aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare în domeniul bunăstării animalelor din raza teritorială a D.S.V.S.A.;
- controlează şi răspunde de respectarea prevederilor privind bunăstarea animalelor pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A., inclusiv a standardelor minime privind protecţia animalelor în timpul transportului şi în timpul uciderii;
- participă la gestionarea şi soluţionarea alertelor privind hrana pentru animale, din raza teritorială a D.S.V.S.A.;
- controlează modul de păstrare şi de utilizare a produselor medicinale veterinare şi a furajelor medicamentate, precum şi aplicarea procedurilor de investigare a reacţiilor adverse apărute în urma utilizării de produse medicinale veterinare la animale din raza teritorială a D.S.V.S.A.;
- controlează respectarea normelor în vigoare cu privire la protecţia animalelor din adăposturile de câini fără stăpân, a celor din grădini zoologice/ acvarii publice/ circuri/ pensiuni/canise/ pet-shop–uri, precum şi a animalelor folosite în scopuri ştiinţifice sau în alte scopuri experimentale;
- verifică modul de aplicare a legislaţiei în vigoare cu privire la gestiunea câinilor fără stăpân;
- controlează, centralizează, verifică şi raportează la A.N.S.V.S.A. datele cu privire la numărul de câini înregistraţi, numărul de microcip sau al mijlocului alternativ de identificare, numărul fisei de adopţie, data vaccinării antirabice,data sterilizării, data predării cadavrelor către societăţile care execută incinerarea precum şi numele persoanelor care a instrumentat manoperele respective;
- implementează planurile de control privind activitatea de gestiune a câinilor fără stăpân;
- verifică planurile de gestiune a populaţiei de câini fără stăpâni elaborate şi aplicate de către serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân;
- verifică, pe baza procedurilor şi a algoritmului de evaluare elaborat de A.N.S.V.S.A. fezabilitatea planurile de acţiune elaborate privind gestionarea populaţiei câinilor fără stăpân;
- controlează completarea registrelor de la sediile adăposturilor publice şi private pentru câinii fără stăpân conform procedurilor stabilite de A.N.S.V.S.A;
- aplică măsuri de reţinere oficială/sechestru sau confiscare şi dispune neutralizarea produselor medicinale veterinare, hranei pentru animale şi animale vii, embrioni, ovule şi material seminal, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- monitorizează şi raportează conducerii D.S.V.S.A. rezultatul acţiunilor de control în domeniul său specific de activitate;
- realizează evaluarea unităţilor autorizate/înregistrate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în vederea încadrării în grupa de risc, în baza procedurilor transmise de către A.N.S.V.S.A.;
- difuzează, pe diferite căi mediatice, ghiduri şi materiale informative, cu aprobarea conducerii D.S.V.S.A., pentru conştientizarea şi sensibilizarea opiniei publice în ceea ce priveşte domeniile de interes sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
- participă, în urma solicitărilor, la analiza proiectelor depuse în ceea ce priveşte aspectele legate de proiectarea, amplasarea şi construirea unităţilor care vor fi autorizate sanitar-veterinar, sub aspectul sănătăţii animale, inclusiv a celor care intenţionează să acceseze fonduri naţionale şi europene;
- efectuează controale oficiale la destinație, în cazul comerțului intracomunitar/importului de animale vii, embrioni, ovule, material seminal, produse medicinale veterinare și hrană pentru animale în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în cazul notificării de către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export;
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
- soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
- răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
- la nivelul DSVSA Arad este persoana de contact, responsabilă al stării de sănătate al speciei păsări și responsabil cu supravegherea si controlul bolilor: Influența aviară, Salmonelozele aviare și Pseudopesta aviară.
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
Atribuțiile prevăzute în fișa postului de Consilier, clasa I, grad profesional asistent, din cadrul Serviciului Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală.
Regimul conflictului de interese :
În exercitarea atribuţiilor, persoanele angajate în cadrul D.S.V.S.A. au obligaţia de a respecta următoarele reguli de integritate, în conformitate cu prevederile legale:
- Nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
- Nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
- Nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
- Au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3;
- Dacă se regăsesc în situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3, au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
- Au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.
Atribuţiile postului:
ATRIBUȚII GENERALE :
– Realizează controale oficiale, în domeniul specific de activitate, în conformitate cu Programele de Supraveghere şi Control aprobate de A.N.S.V.S.A. şi Programul Naţional Cadru de Control în domeniul de competenţă, întocmeşte raportările specifice şi le transmite la A.N.S.V.S.A.;
– Propune directorului executiv al D.S.V.S.A. emiterea ordonanţei de suspendare/interzicere a activităţii, în urma activităţii de control oficial desfăşurate, conform prevederilor legale;
– Efectuează controalele oficiale prin metode şi tehnici adecvate, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi cu procedurile şi ghidurile aprobate de A.N.S.V.S.A.;
– Verifică condiţiile care au stat la baza autorizării unităţilor atunci când desfăşoară controale oficiale; în cazul în care se identifică nereguli grave, de natură să producă prejudicii consumatorilor, va lua măsuri de sistare a producţiei/activității în respectiva unitate. În cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale nu este în măsură să furnizeze garanţii adecvate cu privire la producţia viitoare, va declanşa procedurile de retragere a autorizării unităţii sau de suspendare a autorizării unităţii; în cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale poate garanta că va rezolva deficienţele într-un termen rezonabil;
– Aplică sancţiuni contravenţionale principale şi complementare şi poate propune suspendarea şi/sau interzicerea activităţii unităţilor supuse autorizării/înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor în controlul oficial efectuat, în conformitate cu prevederile legale;
– Întocmeşte documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întreg lanţul alimentar şi le supune spre avizare directorului executiv adjunct şi spre aprobare directorului executiv;
– Transmite la A.N.S.V.S.A./D.S.V.S.A. datele şi documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întregul lanţ alimentar, aprobate de Directorul executiv al D.S.V.S.A;
– Monitorizează, analizează şi răspunde de comunicarea informaţiilor cu privire la bolile notificabile la animale, inclusiv zoonoze, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A. şi legislaţia în vigoare;
– Întocmeşte proiectul de Plan cifric anual în baza Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor şi Programul de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor şi îl supune spre avizare conducerii D.S.V.S.A;
– Monitorizează şi răspunde de realizarea Planurilor cifrice anuale aprobate;
– Răspunde de întocmirea anchetelor epidemiologice şi de întocmirea documentaţiei conexe declarării, notificării, combaterii şi stingerii focarelor de boli transmisibile la animale şi de la animale la om, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A. şi legislaţia în vigoare;
– Verifică şi stabileşte statusul de sănătate a efectivelor de animale şi a exploataţiilor de animale;
– Realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
– Realizează acţiunile specifice şi răspunde de sistemul de monitorizare şi raportare în domeniul sănătăţii, zoonozelor şi agenţilor zoonotici, conform legislaţiei specifice în vigoare;
– Stabileşte şi dispune aplicarea măsurilor de confiscare a animalelor vii, de reţinere oficială/sechestru, de retragere şi/sau distrugere a produselor şi subproduselor alimentare sau nedestinate consumului uman, de origine animală şi non-animală, a produselor medicinale veterinare, hranei pentru animale şi a altor produse supuse controlului sanitar-veterinar, respectând prevederile legislaţiei în vigoare din domeniul sanitar – veterinar şi al siguranţei alimentelor, în urma controlului oficial, şi verifică modul de realizare a acestor măsuri, precum şi modul de corectare a neconformităţilor care au determinat aplicarea acestor măsuri;
– Participă împreună cu alte instituţii abilitate, la acţiuni comune de control oficial sau la verificarea şi cercetarea unor presupuse abuzuri şi ilegalităţi în domeniul specific de activitate;
– Răspunde de întocmirea corectă, potrivit legislaţiei specifice, a Procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;
– Intervine, în cazul unei epizootii, în gestionarea crizei, şi stabileşte împreună cu autorităţile şi instituţiile competente strategia necesară combaterii epidemiei;
– Participă şi răspunde, conform atribuţiilor, pentru activitatea centrului local de combatere a bolilor animalelor;
– Solicită, după caz, în exercitarea acţiunilor de control oficial la operatorii economici, copii ale documentelor şi/sau alte documentaţii relevante;
– Participă la realizarea misiunilor întreprinse de DG SANTE, în domeniul sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, prin prezentarea activităţii proprii, precum şi la realizarea misiunilor de audit întreprinse de către A.N.S.V.S.A;
– Răspunde, în termenele legale, la petiţiile, sesizările repartizate spre soluţionare, potrivit legii;
– Participă la instruiri dispuse de A.N.S.V.S.A.;
– Participă şi la alte activităţi dispuse de conducerea D.S.V.S.A., în conformitate cu limitele de competenţă.
– Asigura implementarea sistemului de control intern/managerial în conformitate cu legislaţia aplicabilă în vigoare şi cu ”Codul controlului intern cuprinzând standardele de management/control intern la entităţile publice” aprobat de Ministerul Finanţelor Publice.
Solicitările Comisiei de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control intern/managerial al D.S.V.S.A. Arad, reprezintă sarcini de serviciu.
ATRIBUȚII SPECIFICE :
- controlează şi răspunde de aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare privind condiţiile de biosecuritate în exploataţiile de animale, circulaţia animalelor pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
- dispune măsurile legale de sancţionare contravenţională pentru încălcările legislaţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor constatate în urma controalelor;
- controlează modul în care se respectă prevederile legale referitoare la subprodusele animale ce nu sunt destinate consumului uman, pe domeniul specific de activitate;
- întocmeşte situaţiile specifice privind gestionarea SNCU, în contextul mortalităţilor raportate şi le transmite Serviciului/Biroului Catagrafie, Autorizare, Înregistrare şi Evidenţă Informatizată;
- controlează şi răspunde de aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare din domeniul sănătăţii şi bunăstării animalelor, nutriţiei animale, precum şi în domeniul punerii pe piaţa şi utilizării produselor medicinale veterinare, a biocidelor şi a altor produse de uz veterinar, inclusiv a farmacovigilenţei, de către persoanele fizice şi/sau juridice, pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
- controlează şi răspunde de aplicarea prevederilor legislaţiei în domeniul identificării şi înregistrării animalelor
- asigură aplicarea şi controlează îndeplinirea responsabilităţilor prevăzute în planurile de contingenţă pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
- întocmeşte documentele specifice, controlează şi răspunde de aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare pentru programele cofinanţate, pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
- controlează în teren, conform cerinţelor tehnice, avizează şi răspunde de verificarea corectitudinii şi veridicităţii deconturilor întocmite de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi, privind acţiunile sanitare veterinare şi acţiunile de identificare şi înregistrare, suportate de la bugetul de stat, pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A., conform legislației în vigoare;
- răspunde de raportarea către conducerea D.S.V.S.A. şi către A.N.S.V.S.A. a activităţilor realizate potrivit Planului cifric anual, conform instrucţiunilor primite;
- monitorizează, verifică, urmăreşte şi răspunde de efectuarea de către medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi, a acţiunilor sanitar-veterinare prevăzute în Planul cifric aprobat;
- verifică concordanţa între informaţiile înregistrate în BND şi animalele existente în exploataţie şi dispune măsurile legale ce se impun.
- prelevează probe, conform prevederilor legale şi procedurilor în vigoare în cadrul acţiunilor de control oficial sau în cazul suspiciunilor de boală;
- controlează respectarea legislaţiei sanitar-veterinare în vigoare, cu privire la ecarisarea teritoriului, la igienizarea incintelor, la colectarea, transportul, manipularea, depozitarea, utilizarea şi eliminarea SNCU, inclusiv în ceea ce priveşte funcţionarea unităţilor implicate în neutralizarea SNCU cu excepţia celor din cadrul unităţilor de abatorizare/procesare pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
- raportează la A.N.S.V.S.A. rezultatele activităţii de control în domeniul sănătăţii şi bunăstării animale, a unităţilor farmaceutice veterinare şi unităţilor în care se desfăşoară activităţi de asistenţă medical veterinară pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
- îndeplineşte şi alte sarcini legate de prevenirea şi combaterea epidemiei în rândul animalelor şi alte măsuri ce se impun pentru asigurarea sănătăţii animalelor;
- controlează şi răspunde de implementarea şi aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare în domeniul bunăstării animalelor din raza teritorială a D.S.V.S.A.;
- controlează şi răspunde de respectarea prevederilor privind bunăstarea animalelor pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A., inclusiv a standardelor minime privind protecţia animalelor în timpul transportului şi în timpul uciderii;
- controlează respectarea normelor în vigoare cu privire la protecţia animalelor din adăposturile de câini fără stăpân, a celor din grădini zoologice/ acvarii publice/ circuri/ pensiuni/canise/ pet-shop–uri, precum şi a animalelor folosite în scopuri ştiinţifice sau în alte scopuri experimentale;
- verifică modul de aplicare a legislaţiei în vigoare cu privire la gestiunea câinilor fără stăpân;
- controlează, centralizează, verifică şi raportează la A.N.S.V.S.A. datele cu privire la numărul de câini înregistraţi, numărul de microcip sau al mijlocului alternativ de identificare, numărul fisei de adopţie, data vaccinării antirabice,data sterilizării, data predării cadavrelor către societăţile care execută incinerarea precum şi numele persoanelor care a instrumentat manoperele respective;
- implementează planurile de control privind activitatea de gestiune a câinilor fără stăpân;
- verifică planurile de gestiune a populaţiei de câini fără stăpâni elaborate şi aplicate de către serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân;
- verifică, pe baza procedurilor şi a algoritmului de evaluare elaborat de A.N.S.V.S.A. fezabilitatea planurile de acţiune elaborate privind gestionarea populaţiei câinilor fără stăpân;
- controlează completarea registrelor de la sediile adăposturilor publice şi private pentru câinii fără stăpân conform procedurilor stabilite de A.N.S.V.S.A;
- monitorizează şi raportează conducerii D.S.V.S.A. rezultatul acţiunilor de control în domeniul său specific de activitate;
- realizează evaluarea unităţilor autorizate/înregistrate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în vederea încadrării în grupa de risc, în baza procedurilor transmise de către A.N.S.V.S.A.;
- difuzează, pe diferite căi mediatice, ghiduri şi materiale informative, cu aprobarea conducerii D.S.V.S.A., pentru conştientizarea şi sensibilizarea opiniei publice în ceea ce priveşte domeniile de interes sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
- soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
- răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
34.responsabilități conform pct.4 din PROCEDURA privind decontarea acţiunilor sanitar-veterinare cuprinse în Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire şi control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelore, cuprinsă în Anexa la Ordinul ANSVSA Nr. 106/2015 din 22 septembrie 2015, pentru aprobarea Procedurii privind decontarea acţiunilor sanitar-veterinare cuprinse în Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire şi control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, cu modificările și completările ulterioare și semnează la locul rezervat ”Verificat și avizat, Serviciul Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală” (la Anexa 1 la ORDINUL Nr.106/2015), precum și la locul rezervat ”Avizat, Serviciul Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală” (la Anexa 9a la ORDINUL Nr.106/2015).
Atribuțiile prevăzute în fișa postului de Consilier, clasa I, grad profesional superior, din cadrul Serviciului Economic și Administrativ.
Regimul conflictului de interese :
În exercitarea atribuţiilor, persoanele angajate în cadrul D.S.V.S.A. au obligaţia de a respecta următoarele reguli de integritate, în conformitate cu prevederile legale:
- Nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
- Nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
- Nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
- Au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3;
- Dacă se regăsesc în situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3, au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
- Au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.
Atribuţiile postului:
ATRIBUȚII SPECIFICE :
- Intocmește note de recepție cu verificarea prealabilă privind legalitatea și conformitatea cu contractele de achiziții încheiate;
- Conduce fișele de magazie, cantitativ și valoric la medicamente, materiale, obiecte de inventar și mijloace fixe precum și la toate bunurile de gestionare, în mod cronologic și sistematic;
- Asigura si raspunde de aprovizionarea cu material, servicii, obiecte de inventar si altele;
- Urmărește și răspunde de folosirea eficientă a tuturor mijloacelor fixe, obiectelor de inventar, consumabilelor și pieselor de schimb din cadrul S.V.S.A. Arad;
- Eliberează produsele din gestiune numai pe bază de documente legale, având la bază centralizatoare, desfășurătoare și toate aprobările necesare ce se impun privind specificul acestor produse;
- Prezintă lunar situația stocurilor din magazie, pe baza fișelor de magazie, efectuînd confruntarea cu cea din evidențele contabile;
- Emite avizul de expediţie/bonul de transfer, cantitativ şi valoric, al formularelor, al cărţilor de exploataţie, al echipamentelor de tehnică de calcul şi de comunicaţie, al produselor medicinale veterinare imunologice şi reagenţi, produse parafarmaceutice, precum şi al oricăror altor produse şi echipamente necesare realizării acţiunilor sanitar-veterinare publice, în funcţie de repartizarea efectuată compartimentul tehnic de specialitate;
- Organizează, verifică şi răspunde modul de realizare al activităţii de arhivare a documentelor la nivelul D.S.V.S.A. Arad;
- organizează, verifică şi răspunde activitatea de întocmire/actualizare a nomenclatorului arhivistic al D.S.V.S.A., conform legislaţiei în vigoare;
- Transmite la A.N.S.V.S.A., spre centralizare, ori de cate ori este nevoie, inventarul actualizat al bunurilor din domeniul public al statului;
- Organizeaza, urmareste si executa intreaga activitate de intretinere, reparatii a cladirilor, bunurilor, instalatiilor si dotarilor proprii, intocmeste documentatia tehnică necesară;
- Elaboreaza documentatiile privind transferurile fara plata a bunurilor intre institutiile publice potrivit legii;
- Urmareste derularea contractelor de achizitii publice;
- Răspunde de respectarea programului anual al achiziţiilor publice şi de încadrarea în prevederile bugetare;
- Efectueaza demersurile necesare pentru obtinerea aprobarilor si avizelor necesare desfasurarii reparatiilor, dupa caz;
- Verifica si certifica facturile pentru legalitatea, regularitatea, realitatea operatiunilor ce fac obiectul achizitiilor economico-administrative,
- Raspunde de elaborarea si fundamentarea solicitarilor privind investitiile proprii ale D.S.V.S.A Arad, conform legislatriei in vigoare;
- Intreprinde masurile necesare pentru realizarea activitatii de inventariere a elementelor de active si pasiv la nivelul activitatii proprii a D.S.V.S.A. Arad, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
- Organizeaza si raspunde de derularea activitatilor de gestionare a bunurilor aflate in patrimonial D.S.V.S.A. Arad, inclusiv elaborarea proiectelor de decizie privind desemnarea gestionarilor;
- Asigura implementarea sistemului de control intern/managerial în conformitate cu legislaţia aplicabilă în vigoare şi cu ”Codul controlului intern cuprinzând standardele de management/control intern la entităţile publice” aprobat de Ministerul Finanţelor Publice. Solicitările Comisiei de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control intern/managerial al D.S.V.S.A. Arad, reprezintă sarcini de serviciu;
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA :
Bibliografie
Pentru funcțiile :
– consilier, clasa I, grad profesional superior, din cadrul Serviciului Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală.
și
– consilier, clasa I, grad profesional asistent, din cadrul Serviciului Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală.
- Constituția României, republicată.
- Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul ANSVSA nr. 35/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acțiunilor de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor, cu modificările și completările ulterioare;
- REGULAMENTUL (UE) 2017/625 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor;
- REGULAMENTUL (UE) 2016/429 privind Bolile transmisibile ale animalelor și de modificare și de abrogare a anumitor acte din domeniul sănătății animalelor („Legea privind sănătatea animală”);
- REGULAMENTUL DELEGAT (UE) 2020/687 de completare a Regulamentului (UE) 2016/429 în ceea ce privește normele de prevenire și control al anumitor boli listate;
- REGULAMENTUL DELEGAT (UE) 2020/689 de completare a Regulamentului (UE) 2016/429 în ceea ce privește normele privind supravegherea, programele de eradicare și statutul de indemn de boală pentru anumite boli listate și emergente;
- REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2020/605 de stabilire a măsurilor speciale de combatere a pestei porcine africane;
- Ordinul ANSVSA nr. 20 per 2018 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind condiţiile de biosecuritate în exploataţiile de suine, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul ANSVSA nr. 21 per 2018 pentru aprobarea Normei sanitar-veterinare privind condiţiile de biosecuritate în exploataţiile comerciale de păsări, precum şi condiţiile privind mişcarea păsărilor vii şi a subproduselor provenite de la acestea, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul ANSVSA nr.16 din 16 martie 2010 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind procedura de înregistrare / autorizare sanitar-veterinară a unităţilor / centrelor de colectare / exploataţiilor de origine şi a mijloacelor de transport din domeniul sănătăţii şi al bunăstării animalelor, a unităţilor implicate în depozitarea şi neutralizarea subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman şi a produselor procesate, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul (CE) nr. 1/2005 al Consiliului din 22 decembrie 2004 privind protecția animalelor în timpul transportului și al operațiunilor conexe și de modificare a Directivelor 64/432/CEE și 93/119/CE și a Regulamentului (CE) nr. 1255/97;
- HG 984/2005 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor la normele sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor, cu modificările și completările
Tematică
- Constituția României, republicată;
- Reglementări în domeniul funcției publice;
- Reglementări privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi combaterii incitării la ură şi discriminare;
- Reglementări privind egaliatea de șanse și de tratament între femei și bărbați;
- Aplicarea Programului de supraveghere și control în domeniul sănătății și bunăstării animalelor;
- Norme sanitare veterinare privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislației și a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor;
- Norme generale și pentru prevenirea și controlul bolile listate, bolile emergente și speciile listate ;
- Măsuri de control al bolilor pentru bolile de categoria A în cazul animalelor terestre deținute, în caz de suspiciune, de confirmare și instituirea zonelor de restricții;
- Cerințe pentru programele de eradicare bazate pe acordarea statutului de indemn de boală la nivelul unităților ;
- Norme speciale pentru instituirea zonelor de restricții de categoria I, II și III în cazul unui focar de pestă porcină africană și pentru aplicarea măsurilor speciale de control al bolii în toate statele member;
- Norme sanitare veterinare privind condiţiile de biosecuritate în exploataţiile de suine;
- Norme sanitare veterinare privind condiţiile de biosecuritate aplicate în exploataţiile comerciale de păsări;
- Capitolul VIII – Controale, măsuri și sancțiuni prevăzute de Normele sanitare veterinare privind procedura de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a unităţilor/centrelor de colectare/exploataţiilor de origine şi a mijloacelor de transport din domeniul sănătăţii şi al bunăstării animalelor, a unităţilor implicate în depozitarea şi neutralizarea subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman şi a produselor procesate;
- Respectartea normelor tehnice privind Adecvarea pentru transport, Dispoziții aplicabile tuturor mijloacelor de transport și Practicile de transport;
- Sancționarea operatorilor economici la încălcarea normelor sanitare veterinare în vigoare – art.2, art.3, 31, art.5, art.6.
Pentru funcția :
– consilier, clasa I, grad profesional superior, din cadrul Serviciului Economic și Administrativ.
- Constituţia României, republicată;
- Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea contabilității nr.82/1991, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea finanțelor publice nr.500/2002, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul OMFP nr.1792/2002 privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul OMFP nr.1917/2005 privind planul de conturi al instituțiilor publice, cu modificările, cu completările ulterioare și instrucțiuni de aplicare (OMFP nr.2021/2013, OMFP nr.845/2014, OMFP nr.720/2014, OMFP nr.465/2015);
- Hotărârea nr. 841 din 23 octombrie 1995 privind procedurile de transmitere fără plata și de valorificare a bunurilor aparținând instituțiilor publice;
- Ordinul Nr. 2.005/2013 pentru aprobarea Instrucțiunilor privind completarea formularului „Cerere pentru deschiderea de credite bugetare“, aprobat prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finanțelor, nr. 1.801/1995;
- Ordinul 1954/2005 pentru aprobarea Clasificației indicatorilor privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul 2634/2015 privind documentele financiar contabile, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natură activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea nr.395/2016, pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordul cadru din Legea nr.98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr.1801/2020 pentru aprobarea componenței, a modelelor și normelor metodologice de elaborare a rapoartelor privind situațiilor financiare, a rapoartelor privind notele la situațiile financiare și alte rapoarte/anexe trimestriale și anuale generate din sistemul național de raportare-Forexebug, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr.517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcționare a sistemului national de raportare – ForexeBug, cu modificările și completările ulterioare.
Tematică
- Constituția României, republicată;
- Reglementări în domeniul funcției publice;
- Reglementări privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi combaterii incitării la ură şi discriminare;
- Reglementări privind egaliatea de șanse și de tratament între femei și bărbați.
- Reglementări în domeniul contabilității, planul de conturi general,modelele situațiilor financiare, registrelor și formularelor comune privind activitatea financiară.
- Procedurile privind formarea, admnistrarea, angajarea și utilizarea fondurilor publice. Planificarea veniturilor și cheltuielilor în instituțiile publice finanțate din venituri proprii și subvenții.
- Reglementări privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice.
- Norme metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice.
- Reglementări privind transmiterea fără plata și de valorificare a bunurilor aparținând instituțiilor publice.
- Cererea pentru deschiderea de credite bugetare.
- Clasificatia indicatorilor privind finanțele publice.
- Normele generale de întocmire și utilizare a documentelor financiar contabile.
- Reglementări privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natură activelor, datoriilor și capitalurilor proprii
- Principii care stau la baza atribuirii contractelor și praguri valorice conform art.7 din Legea 98/2016.
- Norme metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție/acord cadru din Legea 98/2016, proceduri de atribuire.
- Reglementări privind metodologia de elaborare a rapoartelor privind situațiile financiare, a rapoartelor privind notele la situațiile financiare.
17.Reglementări privind completarea și depunerea formularelor din sfera raportării
situațiilor financiare.
Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs, cuprinzând adresa de corespondenţă, telefon/fax, e-mail, numele și prenumele persoanei de contact şi funcţia publică deţinută: Arad, str.Liviu Rebreanu nr.98C, telefon 0257280760/0257281925, e-mail: office-arad@ansvsa.ro, Bac Maria Elisabeta – consilier, Compartimentul Juridic și Resurse Umane.
Afișat în data de 21 iulie 2022, la sediu și pe pagina de internet a Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Arad.