Anunț organizare concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante

Nr. 6787/20.05.2024

ANUNȚ CONCURS

În conformitate cu prevederile art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin. (4) și art. VII alin. (7)/XI/XII din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Arad organizează la sediul instituţiei din Arad, str.Liviu Rebreanu  nr.98 C, concurs de recrutare pentru ocuparea următoarei funcții publice de execuție vacante:

– consilier, clasa I, gradul profesional superior, ID 289855, din cadrul Compartimentului Siguranța Alimentelor

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Calendarul de desfășurare a concursului:

  1. proba scrisă, în data de 20 iunie 2024, ora 11.00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Arad, str.Liviu Rebreanu 98 C
  2. proba interviu, în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituţiei, doar de către candidații care au fost declarați admiși la proba scrisă.

 

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Arad, sau prin intermediul unui serviciu de curierat, sau în format electronic, la adresa de e-mail office-arad@ansvsa.ro, în termen de 20 zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 20.05.2024 -10.06.2024, inclusiv.

Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail office-arad@ansvsa.ro  după terminarea programului de lucru al instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Dosarele de concurs conțin în mod obligatoriu următoarele:

  1. formularul de înscriere prevăzut la 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
  2. copia cărții de identitate;
  3. c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
  4. d) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
  5. e) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz.

Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG                       nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare. Modelul adeverinței în format editabil este atașat la prezentul anunț.

Adeverinţele care au un alt format trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa menționată mai sus şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/ funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor;

  1. f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.

Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii;

  1. g) cazierul judiciar.

Acest document poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional;

  1. h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
  2. i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

În cazul în care există un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.

Copiile de pe actele de mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

  1. a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
  2. b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  4. d) are capacitate deplină de exerciţiu;
  5. e) este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie.
  6. f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
  7. g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
  8. h) nu a fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  9. i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
  10. j) nu a fost destituit dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  11. k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

 

Condițiile de participare la concursul de recrutare  pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante de consilier, clasa I, gradul profesional superior, ID 289855, din cadrul Compartimentului Siguranța Alimentelor, sunt:

– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental științe biologice și biomedicale, ramura de știință medicină veterinară, domeniul de licență medicină veterinară, specialitatea medicină veterinară;

minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice.

 

Bibliografie și tematică

  1. Constituția României, republicată

cu tematica Constituția României, republicată

  1. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare

  1. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare

  1. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare

  1. Ordinul nr. 35/2016- privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acțiunilor de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor, precum și a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere și control în domeniul siguranței alimentelor, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica Ordinul nr. 35/2016- privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acțiunilor de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor, precum și a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere și control în domeniul siguranței alimentelor, cu modificările și completările ulterioare – integral

  1. Standartul SR EN ISO/IEC17025 Cerințe generale pentru competența laboratoarelor de încercări și etalonări

cu tematica Standartul SR EN ISO/IEC17025 Cerințe generale pentru competența laboratoarelor de încercări și etalonări – integral

 

Atribuţiile postului:

   Atribuții generale:

        Asigura implementarea sistemului de control intern/managerial în conformitate cu legislaţia aplicabilă în vigoare şi cu ”Codul controlului intern cuprinzând standardele de  management/control intern la entităţile publice” aprobat de Ministerul Finanţelor Publice. Solicitările Comisiei de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control intern/managerial al D.S.V.S.A. Arad, reprezintă sarcini de serviciu.

   Atribuții specifice:

  1. Efectuează controale oficiale, sub supravegherea responsabilului de metode, prin analize de laborator pentru probele recoltate în cadrul planurilor cifrice aprobate, pentru probele recoltate în cadrul controalelor oficiale efectuate în caz de suspiciune, precum şi în cadrul programelor de autocontrol, pe domeniul siguranța alimentelor.
  2. Utilizează metode standardizate, metode recomandate de laboratoarele comunitare şi naţionale de referinţă şi contribuie la validarea, respectiv acreditarea metodelor folosite, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
  3. Aplică corect metodele oficiale, recomandate de laboratoarele naţionale de referinţă.
  4. Verifică, modifică, dezvoltă și validează metodele analitice cu respectarea cadrului legislativ în vigoare.
  5. Respectă cerinţele de performanţă ale metodelor analitice pe care le utilizează, în acord de legislaţia europeană.
  6. Participă la testele de competență organizate de laboratoarele naţionale/europene de referinţă şi alte instituţii de profil.
  7. Întocmeşte informări şi rapoarte tehnice asupra analizelor efectuate.
  8. Participă la instruiri organizate de LNR şi alte întâlniri profesionale în domeniul său de activitate.
  9. Răspunde de verificarea şi gestionarea stocurilor de reactivi, kituri, produse biologice şi alte substanţe, inclusiv de utilizarea lor integrală în termenul de valabilitate precizat de producător în laboratorul de preparare a mediilor de cultură.
  10. Îşi desfăşoară activitatea analitică conform cerinţelor ISO 17025 pentru asigurarea calităţii.
  11. Răspunde de raportarea activităţilor realizate către conducerea L.S.V.S.A./D.S.V.S.A., către A.N.S.V.S.A. şi către laboratoarele naţionale de referinţă, pe domeniul său de competență, conform instrucţiunilor primite.
  12. Răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare.

 

Relaţii suplimentare cu privire la acest concurs se pot obţine la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Arad, str.Liviu Rebreanu  nr.98 C şi la secretarul comisiei de concurs, Bâc Maria Elisabeta – consilier Compartimentul Juridic și Resurse Umane, nr. de telefon: 0257280760, e-mail: office-arad@ansvsa.ro.

Afișat în data de 20 mai 2024, la sediu și pe pagina de internet a Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Arad.

DIRECTOR EXECUTIV,

Dr. Roșu Marcel